پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 118543
تاثيرات دائم‌الوضو بودن
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 2857

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار،  وضو نور است و تداوم آن، باعث ارتقا به عالم قدس‌ خواهد شد. گاهي وضو گرفتن براي خيلي از ما ناخوشايند و سخت است بعضي وقت‌ها با خود مي‌گوييم کاش مي‌شد نماز را بي وضو خواند مخصوصا در فصل سرما دشواري آن به نظرمان چند برابر مي‌شود. اما اگر کمي در مورد وضو و تأثيرات مثبت آن بر روي روح و جسم‌مان بيشتر آگاه شويم شايد ترجيح بدهيم که هميشه با وضو باشيم.

آثار وضو از نظر دنيوي، بهداشتي و معنوي

از جمله آثار دنيوي دائم الوضو بودن اين است که سبب طول عمر، برآورده شدن حاجت، زيادي رزق، سبب از بين رفتن غم و غصه، فرو نشاندن غضب و خيلي از موارد ديگر مي‌شود.

يکي ديگر از خواص وضو مربوط به سلامت جسم، بدن و بهداشت است، زيرا بدني که روزي حدّاقل سه مرتبه تميز شسته شود به مراتب سالم‌تر از بدني است که شسته نشود، انساني که روزي چندين بار چهره خود را با آب وضو مي‌شويد بسيار شاداب‌تر و با نشاط تر از کسي است که با وضو و نماز سر و کار ندارد.

بر همين منظور دانشمندان براي وضو و غسل فوائد فراواني بيان کرده‌اند که يکي از اين موارد اين است که وضو و غسل باعث به وجود آمدن تعادل از دست رفته رگ‌هاي سمپاتيک (رگ‌هاي محرّک) مي‌شود و مواردي از اين قبيل در تحقيقات علمي زياد است.

امام صادق (ع) فرمودند: کسي که وضو بگيرد و با حوله آب وضو را خشک کند، يک حسنه براي او نوشته مي‌شود و کسي که وضو بگيرد و صبر کند تا دست و رويش خود خشک شود، ?? حسنه براي او نوشته مي‌شود. زيرا اگر وضو با آب سرد صورت پذيرد و پس از آن از خشک کردن آن اجتناب شود؛ تحريک حسي بيشتري صورت مي‌گيرد؛ زيرا آب سرد نسبت به آب گرم قدرت تحريک حسي بيشتري دارد و خشک نکردن اعضاء بعد از وضو، به علت تماس طولاني آب با سطح بدن، باعث طولاني‌تر شدن مدت تحريک حسي مي‌شود.

وضو در سلامت بدن و طراوت و شادابي آن اثر زيادي دارد.

آثار وضو گرفتن در کلام معصومين (ع)

پيامبر اکرم (ص) مي‌فرمايند: هرگاه مسلمان وضو مي‌گيرد، گناهانش از گوش، چشم، دست و پاهايش مي‌روند، پس چون بنشيند با آمرزش نشسته است.

حضرت رسول اکرم (ص) در حديث ديگري مي‌فرمايند: روز قيامت خداوند امت مرا با چهره‌هاي زيبا، با دست و پاي سفيد محشور مي‌کند، به خاطر وضو.

با وضو بخوابيم چون پيامبر خدا (ص) فرمودند: خوابيدن با وضو مانند روزه‌دار شب زنده‌دار است.

رسول اکرم (ص) همچنين فرمودند: زياد وضو بگيريد، خداوند عمر شما را زياد مي‌کند. اگر توانستي شب و روز با طهارت باش اگر در حال طهارت بميري، شهيد خواهي بود.

وضو نور است و تداوم آن، باعث ارتقا به عالم قدس‌ خواهد شد. در وسائل الشيعه آمده است: تجديد وضو، همانند نوري است بر روي نور ديگر اين دستور با برکت، نزد بزرگان علم و عمل تجربه شده است، پس اي سالک کوي يار، هميشه با وضو باش و در تداوم آن همت عالي داشته باش.

منبع:

بحار، ج??، ص???، ح??

علل الشرايع، ج???، ح?

امالي المفيد، ص??، ح?

وسائل الشيعه ج? ص ???

مقاله اسرار علمي وضو، نويسندگان: دکتر حسن کريمي يزدي، دکتر عليرضا کوهپايي، سيده منصوره ذکري

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html